Vés al contingut
Tornar a Notícies
10 entitats socials de tota Espanya, finalistes de B-Value el programa d’innovació social que impulsem amb Ship2B

La generació d’ocupació i el benestar de persones amb discapacitat, mitigar els efectes del canvi climàtic o millorar el nivell de vida de països en desenvolupament són alguns dels objectius dels projectes finalistes en la segona edició de B-Value, programa de transformació i innovació social dirigit a entitats del tercer sector que impulsem juntament amb Ship2B.

Fundación Cadete, Fundación Plant-For-The-Planet España, Rafiki África, itwillbe.org, Música en Vena, Fundación A La Par, Fundación Agustín Serrate, Fundació Nen Déu, Fundación Juan XXIII Roncalli i AIRES són les entitats finalistes d’un total de quaranta que, durant cinc mesos, han rebut formació online i una jornada presencial, on emprats de Banc Sabadell, de Barcelona i Madrid, han participat de forma voluntària com a mentors de les entitats.

Máé sobre les entitats finalistes

Fundación Cadete (Madrid): Organització que neix amb l’objectiu d’ajudar als nens amb discapacitat i a les seves famílies a través de beques per als diferents tractaments d’atenció primerenca que precisen els nens, afavorint així el seu desenvolupament i possibilitant l’abast del seu màxim potencial. En B-Value estan treballant en un projecte innovador per diversificar les seves fonts de finançament a través del sector retail, emprant a persones amb discapacitat.

Fundación Plant-for-the-Planet España (Barcelona): Plant-for-the-Planet aspira al fet que la joventut protagonitzi la revolució que permeti la normalització del clima i la mitigació dels efectes del canvi climàtic al planeta. El seu projecte “Empreses naturals – Clima rural” proposa la recuperació d’espais forestals cremats o que hagin sofert algun tipus de degradació, reforestando sosteniblement amb espècies autòctones i adequades, amb la creació de la Xarxa de (joves) Ambaixadors Rurals Plant-for-the-Planet, que procuraran el seu manteniment i conservació futurs.

Rafiki África (Alacant): Associació que té com a missió millorar el nivell de vida de la població dels llogarets de Ikoba i de Katwe, a Uganda, a través de la creació i manteniment de pous d’aigua per a l’accés universal a aigua potable, la construcció i manteniment de dues escoles per a una educació digna, i microcrèdits per millorar el nivell de vida i el desenvolupament econòmic. El seu projecte “RafikiCar” té l’objectiu de generar ingressos a través de la neteja de vehicles per diversificar les seves fonts de finançament, alhora que emprar a persones en risc d’exclusió social.

itwillbe.org (Madrid): Naya Nagar és una marca tèxtil de comerç ètic que ofereix productes artesanals de disseny elaborats per dones a Índia i que introdueix aspectes socials de gran valor en tota la cadena, des del disseny i lideratge fins al moment de la compra, passant per la producció. Incorpora tecnologia blockchainen tot el seu procés, així com en la seva plataforma d’e-commerce. És un emprendimientode l’ONG d’innovació social itwillbe.org, per la qual cosa els beneficis es destinen a finançar projectes de cooperació que aquesta entitat recolza.

Música en Vena (Madrid): Associació sense ànim de lucre dedicada a la millora de les estades hospitalàries de pacients, familiars i personal sanitari a través de la música en directe. Des de 2016, juntament amb Hospital 12 d’Octubre de Madrid, estan desenvolupant una recerca pionera a Europa que permetrà demostrar científicament els efectes terapèutics de la música, emprar a joves músics i introduir la música en els protocols mèdics.

Fundación A La Par (Madrid): Entitat que treballa per a la generació d’ocupació i per oferir noves oportunitats de desenvolupament professional i personal a persones amb discapacitat intel·lectual, en contacte amb el públic. En B-Value estan desenvolupant un projecte innovador a través de la creació d’una franquícia de supermercat, gestionada íntegrament per treballadors amb discapacitat.

Fundación Agustín Serrate (Osca): El projecte “GUDWUD” vol millorar la qualitat de vida de les persones amb trastorn mental a través de la inserció sociolaboral. Té un doble objectiu: innovar en els productes produïts en el taller de serradora del seu Centre Especial d’Ocupació, de la fabricació de palés a mobiliari amb art i disseny, i alhora transformar el model d’intervenció terapèutica, d’un treball mecànic a un més creatiu.

Fundació Nen Déu (Barcelona): El projecte “Som Infància” tracta de donar atenció psicològica a nens i adolescents sense recursos i a les seves famílies. És un projecte emmarcat dins dels consultoris mèdics Nen Déu, que paren esment metgessa en diferents especialitats des de l’any 1892.

Fundación Juan XXIII Roncalli (Madrid): Estan treballant un projecte de consultoria en serveis d’accessibilitat universal, prestats per un equip multidisciplinari del que formen part persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental, que ofereixen una visió no condicionada de la realitat i solucions senzilles que afavoreixen l’accés als productes i serveis per part de qualsevol col·lectiu. Aquests consultors de suport són formats mitjançant una metodologia innovadora basada en el co-disseny.

AIRES (Madrid): Associació que recolza a persones en situació de sense llar perquè puguin recuperar el seu projecte de vida. El Projecte “Mujeres con Nombre” és un programa específic per abordar el sinhogarismo femení des d’una perspectiva flexible i innovadora que permet donar una resposta definitiva a les múltiples problemàtiques de les dones sense llar amb un enfocament de gènere adequat, aportant noves eines als tècnics d’intervenció i incorporant la figura imprescindible d’una psicòloga especialitzada.