Vés al contingut
Tornar a Notícies
La Fundació Banc Sabadell premia una investigació centrada en la regulació del sector financer

La Fundació Banc Sabadell ha decidit atorgar el XXIII Premi a la Investigació Econòmica al professor d’Economia i Finances de la Universitat de Yale, Eduardo Dávila, pel seu treball en la intersecció de l’economia financera i les economies de la informació i de les imperfeccions del mercat.

En concret, el jurat d’aquesta edició, presidit per la professora Teresa Garcia-Milà, ha destacat l’adaptació del professor Dávila a la teoria de disseny de mecanismes ja que aporta “un enfocament nou que permet una millora de la regulació del sector financer” , i ha afegit que “reconeixent les imperfeccions dels mercats, les seves investigacions estudien quines regulacions financeres ofereixen millor equilibri entre efectes positius i negatius sobre diferents persones i empreses”.

Un reconeixement a una trajectòria en finances i macroeconomia, amb èmfasi en l’estudi de qüestions normatives i de benestar.

Eduardo Dávila és llicenciat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra i doctor en Economia per Harvard. Actualment, a més de professor d’Economia i Finances a la Universitat de Yale, és investigador del National Bureau of Economic Research (NBER), i anteriorment va ser professor de Finances a la Stern School of Business de la Universitat de Nova York. La seva investigació se centra en les finances i la macroeconomia, amb èmfasi en l’estudi de qüestions normatives i de benestar. Entre altres temes, ha estudiat les externalitats pecuniàries, els impostos corporatius i les transaccions financeres, i el disseny òptim de regulació financera i política monetària.

La meva feina busca dissenyar un marc general per poder atribuir els guanys o pèrdues de benestar de diferents polítiques en economies dinàmiques, estocàstiques i desagregades amb friccions variades“, ha explicat el professor Dávila. “En particular, un dels meus darrers projectes introdueix un nou mètode per comparar les implicacions de polítiques que impacten múltiples generacions, com poden ser polítiques de pensions, educatives, o relacionades amb el canvi climàtic. L’objectiu final d’aquesta nova línia de recerca és revisar els mètodes existents de valoració de polítiques públiques.”

Dávila va obtenir el Primer Premi Nacional de Final de Carrera a la llicenciatura d’Economia i la seva investigació ha rebut el Top Finance Graduate Award, el NSF CAREER Award, i l’Alfred P. Sloan Fellowship. El jurat del premi Fundació Banc Sabadell ha destacat el “gran prestigi internacional” de les nombroses publicacions del professor Dávila.

Compromís amb l’excel·lència i la trajectòria de joves investigadors

El president de Banc Sabadell i de la Fundació Banco Sabadell, Josep Oliu, ha destacat que aquest premi, que va ser creat el 2001, representa un impuls per a la trajectòria de joves investigadors i un segell d’excel·lència per a la seva carrera. “Aquest premi ha reconegut al llarg de les seves 23 edicions la trajectòria de joves investigadors que s’han convertit en referents en l’estudi de l’economia”, ha explicat Oliu, qui ha felicitat el professor Dávila “per l’enfocament normatiu del seu treball, que desenvolupa marcs teòrics per a la mesura i el disseny de polítiques públiques”.

Aquest premi, juntament amb els Premis a la Investigació Biomèdica i a les Ciències i l’Enginyeria, que es van lliurar el passat mes de juliol a treballs de l’àmbit de la fertilitat i del canvi climàtic; així com el Premi a la Sostenibilitat Marina, que es lliurarà el proper 5 de novembre a Alacant, formen part del compromís de la Fundació Banc Sabadell per reconèixer el millor talent investigador i donar rellevància a l’impacte de les seves línies d’investigació per al progrés i benestar de les persones. “Els Premis Fundació Banc Sabadell són un reconeixement a nivell nacional i internacional a la tasca dels nostres científics i els dona la visibilitat que es mereixen”, ha afegit Oliu.