Vés al contingut
Tornar a Notícies
Aliances que transformen: promovem una trobada entre líders del sector cultural per posar en comú reptes i impulsar la col·laboració

El sector cultural del nostre país destaca per un gran dinamisme fruit dels constants canvis de paradigma, la digitalització o la irrupció de noves tendències com la intel·ligència artificial. Abordar aquests desafiaments requereix de col·laboració, estratègies innovadores i un enfocament proactiu per aprofitar les oportunitats i treballar per construir conjuntament un millor sector.

Amb el propòsit de generar un espai de reflexió en el qual posar en comú aquests reptes i oportunitats, la Fundació Banco Sabadell ha organitzat el primer col·loqui “Construint aliances que transformen”. Aquesta iniciativa ha permès a una quinzena de persones directives d’algunes de les principals institucions culturals del país, compartir reflexions, intercanviar experiències i construir a llarg termini mitjançant metodologies àgils que faciliten nous enfocaments a través de la col·laboració.

Cristina López, directora de la Fundació MACBA destaca que “L’experiència ha estat molt positiva. Un dels reptes que hem compartit avui és la falta de temps que tenim per reflexionar i per tenir una mirada més a llarg termini i aturar-nos.

Julia Sánchez, CEO de l’Escola Superior de Música Reina Sofia explica que “ha servit per sentir-me molt connectada amb el sector i molt animada a que el canvi és possible. Si tots treballem una mica en xarxa i en col·laboració, podem fer que la societat sigui millor gràcies al món de la cultura”.

Federico Buyolo, director cultural a la Fundació Ortega-Marañón, assenyala que “jornades com aquesta el que ens donen és la força i la il·lusió per seguir veient que som intel·ligència col·lectiva i que junts transformem”.

Fruit de la trobada ha nascut el primer “Grup Motor” de la Fundació Banco Sabadell que permetrà ser un punt de trobada per enfortir la comunitat i avançar cap a un ecosistema interconnectat. Aquesta iniciativa s’emmarca en el nostre compromís de donar suport a la cultura i les arts, promovent la creativitat, el coneixement i la innovació.

width=