Vés al contingut
Tornar a Notícies
Nanda Rea guanya el IV Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria i Guillermina López-Bendito, el XV Premi a la Investigació Biomèdica
  • La Dra. Nanda Rea, doctora en Astrofísica, ha estat premiada per la seva aportació en el camp de l’astrofísica. La seva investigació es focalitza en l’estudi d’una classe d’estrelles de neutrons amb camps magnètics extremadament intensos: els magnetars, un tipus particular de púlsars.
  • La Dra. López-Beneït, doctora en Neurociències, ha estat premiada per la seva innovadora contribució en el camp de la neurobiologia del desenvolupament. Ha realitzat contribucions pioneres per entendre la formació i plasticitat de les connexions nervioses durant el desenvolupament del cervell, en condicions normals i en models de privació sensorial.
  • Ambdós premis, dotats amb 50.000 euros cadascun, tenen com a objectiu reconèixer la trajectòria de joves investigadors.

width=

Els Premis Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica i a les Ciències i l’Enginyeria, tenen com a objectiu reconèixer la trajectòria de joves investigadors que destaquen per la seva excel·lència i capacitat d’innovació. Enguany, són dues dones científiques les premiades per la seva trajectòria en camps com la neurociència i l’astrofísica.

El jurat del IV Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria, després de revisar les 39 candidatures rebudes, ha reconegut a la Dra. Nanda Rea per la seva aportació en el camp de l’astrofísica, focalitzant la seva investigació en l’estudi d’una classe d’estrelles de neutrons amb camps magnètics extremadament intensos: els magnetars, un tipus particular de púlsars. La seva investigació se centra en observacions i simulacions teòriques d’estrelles de neutrons, els romanents compactes i fortament magnètics de les explosions de supernoves d’estrelles relativament massives.

Per la seva banda, el jurat del XV Premi Fundació Banc Sabadell a la Investigació Biomèdica, després de revisar les 55 candidatures presentades amb perfils de investigació bàsica, clínica i epidemiològica, ha decidit en aquesta edició reconèixer a la Dra. Guillermina López-Bendito com a guanyadora del premi 2020 per la seva innovadora contribució en el camp de la neurobiologia del desenvolupament continuat mitjançant contribucions pioneres per entendre la formació i plasticitat de les connexions nervioses durant el desenvolupament del cervell, en condicions normals i en models de privació sensorial. La seva investigació pot inspirar el disseny d’eines capaces de reparar connexions neuronals defectuoses en pacients amb dèficits sensorials congènits o adquirits, com ara alguns casos de ceguesa.