Vés al contingut
Memòria 2022

Creiem en les persones i la seva sensibilitat envers allò col·lectiu i treballem en col·laboració, fomentant sinergies i aliances. Ens mou l’impacte social i impulsem la formació i la investigació en el camp de les ciències, l’economia i la cultura. Aquesta memòria pretén ser un instrument útil per explicar les activitats que hem impulsat aquest 2022 des de la Fundació sempre fidels a la nostra missió.

Descarregar Memòria 2022
Missió
Àmbits d’actuació
Voluntariat
Compromiso sostenible

Som expressió de compromís amb el progrés i el benestar de les persones i ens motiva la construcció d’una societat més justa, crítica i inclusiva capaç d’afrontar els reptes actuals.

I és en aquest propòsit que reconeixem el valor de la cultura i les arts, l’educació i la investigació com a eines generadores de valor, progrés i transformació social; i promovem el talent, i molt especialment el talent jove, fonamentat en l’esforç i el desenvolupament de capacitats individuals i col·lectives des de la igualtat.

Els nostres àmbits se centren en el foment de la cultura i el suport al talent, a través de l’impuls de les arts, l’educació i la investigació, creant valor compartit i actuant com a motor de desenvolupament al territori i la societat.

En donar suport a la cultura i les arts com a instrument de transformació social, fomentem la creativitat i la innovació, per inspirar les persones brindant oportunitats i recursos, i promoure una societat més equitativa i diversa, contribuint al seu enriquiment cultural.

En donar suport a l’educació, contribuïm a impulsar el creixement econòmic, social i cultural del territori, augmentant la productivitat i la innovació. Creem oportunitats d’aprenentatge i promovem el talent de les persones per facilitar-ne l’accés al món laboral, millorar-ne la qualitat de vida des d’un enfocament inclusiu i integral, i augmentar la capacitat de prendre decisions informades.

En donar suport a la investigació, estem invertint en el futur de la societat i en la seva capacitat per trobar solucions als reptes més complexos i urgents d’avui, des de la salut i l’emergència climàtica fins a la tecnologia i l’energia.

Fomentem la col·laboració amb l’equip de Recursos Humans de Banc Sabadell per facilitar la participació i capacitació de la plantilla d’empleats com a voluntaris i voluntàries a l’activitat de la Fundació. El 2022 hem comptat amb la participació de 120 mentors als nostres programes, apropant la Fundació als empleats de Banc Sabadell, fent-los partícips de la nostra activitat i reforçant la seva contribució a la societat.

La implicació dels mentors en aquests programes, a més de generar impacte social i fomentar el sentit de pertinença, contribueixen al pla de carrera i formació. Són programes que s’acompanyen d’una formació prèvia per tal que comprenguin els ecosistemes en què oferiran les seves capacitats. Les activitats que mentoritzen fomenten el desenvolupament de la seva creativitat, atès que hi participen des de la transversalitat de disciplines i grups d’interès (joves, col·lectius vulnerables, disciplines artístiques, etc.).

Orientem els nostres programes i col·laboracions en el compromís social, la igualtat de gènere i l’exigència mediambiental, de manera alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible definits a l’Agenda 2030 de l’ONU, tenint en compte els definits com a prioritaris dins el marc d’actuació ESG, Sabadell Compromís Sostenible.

Memòries anteriors
Memòria 2021