Vés al contingut
Tornar a Notícies
Festivals de música: trobades culturals i el millor talent jove per aquest estiu

A la Fundació Banc Sabadell creiem en la importància d’apropar la cultura i les arts a diferents públics al llarg del territori. Per aquesta raó, col·laborem amb programacions culturals d’excel·lència que fomenten el talent emergent. Aquest compromís es materialitza en el suport a diferents festivals de música de referència que comparteixen els nostres valors. Aquests esdeveniments no només enriqueixen la vida cultural de les nostres comunitats, sinó que també inspiren a través de la creativitat i la innovació. A continuació, et convidem a descobrir-ne alguns:

• Las Piedras Cantan – 8, 22, 29 de juny i 14 i 25 de juliol – Se celebra en llocs emblemàtics de Castella i Lleó, permetent als assistents gaudir de concerts en escenaris únics, cosa que enriqueix l’experiència cultural i reforça la connexió amb la història. Els concerts, tots gratuïts, tenen lloc aquest any en quatre castells i una col·legiata.

• IX edición Bachcelona – del 12 al 27 de juliol – Dedicat a la música de Johann Sebastian Bach, aquest festival fomenta les propostes participatives, les activitats divulgatives i també dona suport al jove talent promovent interaccions amb prestigiosos intèrprets. Aquestes experiències permeten als joves músics accedir a nous circuits professionals als quals d’altra manera no tindrien opció d’incorporar-se.

• Schubertiada Valdegovía (Álava) y Schubertiada Vilabertran (Girona) – del 5 al 27 de juliol i del 10 al 31 d’agosto – Ambdós festivals rendeixen homenatge a Franz Schubert oferint recitals i concerts de cambra en entorns històrics, el primer al País Basc i el segon als municipis de Vilabertran, Vilajuïga i Pals (Girona). Aquests esdeveniments no només apropen la música clàssica a nous públics, sinó que també brinden una plataforma a joves talents perquè es donin a conèixer.

• FRINGE Torroella L’Estartit – del 20 al 24 de juliol – Aquest festival és un espai per a l’experimentació i la innovació en la música i les arts escèniques. FRINGE Torroella L’Estartit és conegut per la seva programació eclèctica i avantguardista, oferint als joves artistes l’oportunitat d’explorar noves formes d’expressió artística.

• Festival Jordi Savall – del 12 al 18 d’agost – Sota la direcció del cèlebre músic Jordi Savall, aquest festival celebrat en espais mil·lenaris i singulars com el Reial Monestir de Santes Creus, la ciutat de Montblanc i el Reial Monestir de Poblet, se centra en la música antiga i barroca. A més dels concerts, el festival inclou tallers i activitats educatives, fomentant així l’aprenentatge i l’apreciació de la música històrica entre els joves.

• Quincena Musical de San Sebastián – del 1 al 30 d’agost – Un dels festivals més antics i prestigiosos d’Espanya, la Quincena Musical de San Sebastián ofereix una programació variada que inclou òpera, concerts simfònics i música de cambra. Aquest festival és una plataforma vital per a la difusió de la música clàssica i un punt de trobada per a artistes consagrats i emergents.

• Festival Bal y Gay– del 8 al 23 d’agost – Celebrat a la comarca d’A Mariña, a Galícia, aquest festival combina música clàssica amb la bellesa de l’entorn natural i cultural de la regió. El Festival Bal y Gay és un exemple perfecte de com la música pot integrar-se en la vida comunitària i enriquir-la.

No et perdis aquest vídeo on parlem amb alguns dels representants d’aquests festivals i la feina que fan amb la nostra col·laboració: