Vés al contingut
Tornar a Notícies
“La música és una cosa molt especial perquè cadascú l’entén de manera diferent” Guillem Gràcia, becat a l’Escola Superior de Música Reina Sofia

Guillem Gràcia (Barcelona, 2005) és el nostre alumne becat a l’Escola Superior de Música Reina Sofia aquest curs 2023-2024, a la Càtedra de Violoncel Aline Foriel-Destezet. Des del 2019, estudia sota la tutela del professor Jens Peter Maintz i ho fa amb un arc de violoncel barroc, cedit com a beca d’instrument de la Fundació Albéniz, la fundació impulsora de l’escola.

Més sobre la trajectòria del nostre becat, Guillem Gràcia

El Guillem va iniciar els seus estudis de violoncel als 6 anys, ia partir del 2015 va ser alumne d’Anna Mora, a la formació Grupcello.cat que ella mateixa dirigeix. Va continuar els seus estudis de segon al Conservatori Municipal de Terrassa amb el professor Lluís Heras i va ser alumne de la Càtedra Cassadó de l’Acadèmia Marshall. A més, el 2018 va assistir com a alumne convidat a la Cello Biennale d’Amsterdam i ha obtingut premis com el VIII Concurs de Cordes de Barcelona; el premi Absolut en la MiN International Music Competition (Narvik, Noruega) o el primer premi del concurs Intercentros Melòmano, certamen en el qual va ser novament guardonat el 2021 amb el tercer premi (grau superior), entre d’altres.

Com a alumne de l’Escola Superior de Música Reina Sofía, Guillem ha actuat en reconeguts escenaris com el Gran Teatre del Liceu i ha tocat amb l’Orquestra Freixenet sota la direcció de mestres com David Afkham, Andrés Orozco-Estrada, Péter Csaba i Sir András Schiff. També ha estat membre de la Camerata Fundació EDP dirigida per Paul Goodwin i ha participat en conjunts com el Quartet Ramales i els grups Ambage Tchaikovsky de Management Solutions i Scarlatti de Casa de la Moneda. Actualment forma part del Trio Satie de Bain.

Coneix com va arribar Guillem al món de la música i com està sent la seva experiència a l’Escola Superior de Música Reina Sofía:

“Estic centrat a acabar els estudis i poder anar aprofitant totes les oportunitats. Estic molt content de tot el que he fet, i en tot allò que et vas convertint a poc a poc

Compromís amb la cultura i l’impuls al talent jove

La beca de Fundació Banc Sabadell a l’Escola Superior de Música Reina Sofía forma part del nostre compromís amb la cultura i les arts i amb l’impuls al talent jove. Representa no només un reconeixement i un suport en el seu camí cap a l’excel·lència artística, sinó també un impuls al futur de la música clàssica. L’Escola té l’objectiu de donar suport als joves amb més talent en el seu desenvolupament professional i artístic i acostar la millor música a tots els públics.