Vés al contingut
Tornar a Notícies
Setmana Bootcamp del programa B-Value: sinergies, col·laboració i mentories per impulsar el lideratge social

La setmana passada va començar l’esperada Setmana Bootcamp de B-Value, el programa que impulsa la transformació del sector social a través de la innovació, dirigit a líders del tercer sector. Al llarg d’aquestes jornades, les 10 entitats finalistes d’aquesta 8a edició han tingut l’oportunitat de millorar les seves propostes de valor a través d’una sèrie de workshops i tallers intensius impartits per professionals del sector.

Sonia Mulero, directora de la Fundació Banco Sabadell, va donar la benvinguda a la jornada inaugural de la Setmana Bootcamp destacant el valor de la innovació social i la col·laboració com a motor per impulsar un impacte positiu en la societat. A més, va ressaltar el compromís de la Fundació amb els objectius del programa i va agrair la tasca dels més de 40 voluntaris i voluntàries de Banco Sabadell que han acompanyat les entitats a través de mentories personalitzades per ajudar-les a consolidar els seus projectes. Durant aquesta segona fase del programa, les entitats també comptaran amb mentories dels professionals de Sabadell Seguros.

Entre les activitats del bootcamp es va celebrar el workshop “Som Comunitat B-Value”, dirigit per Mohamed El Amrani, Community Builder de la Fundació Banco Sabadell. En aquest taller es va treballar en la creació i l’enfortiment d’una comunitat de projectes i persones vinculades al programa amb l’objectiu de facilitar aliances estratègiques entre les entitats participants, tant de l’edició actual com de les anteriors. Aquest enfocament en la col·laboració busca multiplicar l’impacte de cada projecte mitjançant l’intercanvi d’experiències i recursos.

Les entitats finalistes seleccionades per participar en la segona fase de la 8a edició del programa són:

• Coloria: Es centra en la transformació social a través de projectes creatius que fomenten la diversitat i la inclusió.
  • Celera: Identifica i accelera el talent de joves amb alt potencial en l’àmbit científic, tecnològic i emprenedor.
  • Convives amb Espasticitat: Dona suport a persones amb espasticitat, promovent la seva integració social i millorant la seva qualitat de vida mitjançant l’accés a teràpies i recursos.
  • enriquezArte: Promou la inclusió social a través de l’art i la cultura, creant espais d’expressió i desenvolupament per a persones en risc d’exclusió.
  • Fundació Meridional: Treballa en la cooperació internacional per al desenvolupament, amb projectes orientats a l’educació, la salut i l’enfortiment de les comunitats locals.
  • Fundació Tallers Guinardó: Es dedica a la integració laboral de persones amb discapacitat, oferint tallers i formació per millorar les seves oportunitats d’ocupació.
  • Nexe Fundació: Proporciona suport a nens amb pluridiscapacitats i a les seves famílies, oferint-los recursos educatius i terapèutics especialitzats.
  • Mamás en Acción: Acompanya nens hospitalitzats que no tenen família o les famílies dels quals no poden estar presents, brindant-los afecte i suport emocional.
  • 55+: Dona suport a persones majors de 55 anys en situació d’atur, oferint-los orientació, formació i eines per reinserir-se en el mercat laboral.
  • ZAIN – Infància i Adolescència: Treballa per la protecció i el benestar de la infància i l’adolescència en situació de vulnerabilitat, promovent l’accés a l’educació i recursos bàsics.

Les entitats finalistes presentaran els seus projectes en el Demo Day, un esdeveniment públic a final d’any en què s’entregaran els premis de B-Value.

La 8a edició del programa està impulsada per la Fundació Banco Sabadell i Fundació Ship2B i coimpulsada per la Fundació Juan Entrecanales de Azcárate. També compta amb Sabadell Seguros, PWC, After, Fundació ONCE i Fundació Joaquim Molins Figueras com a socis estratègics, i amb Fundació Hazloposible, Salto con Red, l’Associació Espanyola de Fundacions, Fundació Lealtad i la Coordinadora Catalana de Fundacions com a entitats col·laboradores.