Vés al contingut
Memòria 2023

Creiem en les persones i la seva sensibilitat envers el col·lectiu i treballem en col·laboració, fomentant sinergies i aliances. Ens mou l’impacte social i impulsem la formació i la investigació en el camp de les ciències, l’economia i la cultura. Aquesta memòria pretén ser un instrument útil per explicar les activitats que hem impulsat aquest 2023 des de la Fundació sempre fidels a la nostra missió.

Descarregar memòria 2023
Fundació
Premis
Cultura i Arts
Investigació i Educació
Voluntariat Corporatiu

La Fundació es va constituir com a fundació privada l’any 1994 amb l’objectiu de promoure activitats de divulgació, formació i investigació en els àmbits educatiu, científic i cultural, així com fomentar i donar suport al talent jove. Des de llavors, treballem per construir una societat més crítica, justa i inclusiva amb actuacions i iniciatives que es centren en donar suport a la cultura i les arts, la investigació i l’educació, amb especial impuls al talent jove i estimulant la creativitat, el coneixement i la innovació.

El nostre objectiu és actuar com a catalitzador del canvi, no només donant suport a projectes que demostrin un resultat immediat, sinó invertint en iniciatives innovadores amb potencial d’impacte significatiu i escalable. Creiem que la veritable innovació sorgeix de la intersecció d’idees, disciplines i orígens, i ens dediquem a descobrir i recolzar idees i projectes que puguin redefinir els panorames culturals i afavorir la cohesió social.

“La cultura del talent” és més que un simple lema: és una filosofia rectora que inspira la nostra feina i reflecteix el nostre compromís de crear un món on el talent, en totes les seves formes, sigui reconegut, fomentat i tingui l’espai necessari per florir. A través de la nostra feina volem inspirar altres a unir-se a nosaltres en aquest esforç transformador, creant un efecte de canvi positiu que arribi més enllà de la nostra esfera d’influència immediata. Esperem no només ser testimonis del sorgiment d’idees i talents innovadors, sinó també jugar un paper en la configuració d’un món més equitatiu i dinàmic, on prosperi la cultura del talent.

Sabadell Compromís Sostenible

Tota la nostra activitat s’emmarca en el Compromís Sostenible de Banco Sabadell, un marc d’actuació que integra en la nostra estratègia la visió a futur dels compromisos ambientals, socials i de governança (ASG), alineant els nostres objectius de negoci amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i establint palanques d’acció amb actuacions de transformació i impuls.

Amb l’objectiu de reconèixer el millor talent jove investigador del nostre país i de posar en valor l’impacte de les seves línies d’investigació en el benestar de les persones, convoquem anualment els Premis Fundació Banco Sabadell, que reconeixen el saber, la innovació i el talent en diferents àmbits, com la investigació econòmica, la biomèdica, les ciències i l’enginyeria, i la sostenibilitat marina.

El Premi Fundació Banco Sabadell a la Investigació Econòmica, que es convoca des de l’any 2002, té com a objectiu incentivar i reconèixer el treball dels investigadors en els camps del coneixement econòmic, empresarial i social, per contribuir a l’anàlisi i la formulació d’alternatives que promoguin el benestar social.

El Premi Fundació Banco Sabadell a la Investigació Biomèdica busca reconèixer l’excel·lència de persones joves amb una important trajectòria en el camp de la investigació biomèdica i de les ciències de la salut, i que destaquin en la seva especialitat per la seva capacitat d’innovació.

El Premi Fundació Banco Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria, creat en col·laboració amb el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), reconeix la trajectòria de persones investigadores joves que destaquen en camps com les matemàtiques, la química, la física o l’enginyeria.

El Premi Fundació Banco Sabadell a la Sostenibilitat Marina té l’objectiu d’incentivar i reconèixer el treball del personal científic en el camp de la regeneració del medi marí, així com en l’explotació sostenible dels seus recursos, i en concret, aquelles investigacions que mostrin evidències tangibles de la seva aplicabilitat i incidència.

Creiem en la cultura i les arts com a instruments que transformen i contribueixen de forma positiva al benestar de la societat. Impulsant la cultura i les arts brindem oportunitats a joves talents perquè puguin desenvolupar les seves habilitats, acostem la cultura a diferents públics per tot el territori impulsant programes propis i en col·laboració amb entitats de referència, i fomentem la creativitat i la innovació com a eina d’inspiració per a la societat.

Recolzem la investigació i l’educació a través de la creació d’oportunitats i iniciatives que fomentin la formació i la promoció del talent jove, amb l’objectiu de fer avançar la societat i d’impactar de forma positiva. En impulsar la investigació i l’educació, impactem de forma positiva en el futur de la societat i en la seva capacitat per trobar solucions als reptes més complexos i urgents, contribuïm a impulsar el creixement del territori, augmentant la productivitat, la creativitat i la innovació, i creem oportunitats d’aprenentatge i promovem el talent de les persones per facilitar-los l’accés al món laboral.

El compromís de Banco Sabadell amb la seva Fundació implica també la contribució dels seus empleats en els Programes d’impacte social que impulsem. Les seves contribucions són claus ja que generen un impacte positiu en les persones i donen forma al nostre propòsit de construir una societat més equitativa i diversa. Aquests empleats reben una formació prèvia “En els teus sabates” que els ajuda en la seva participació i els forma en la tasca solidària. Els voluntaris de Banco Sabadell mentoregen així les entitats participants dels nostres programes compartint el seu coneixement, la seva experiència i la seva dilatada trajectòria.

Al llarg d’aquest 2023, 118 professionals de Banco Sabadell han participat en deu projectes d’impacte social. Entre els quals destaca la participació de 40 voluntaris i voluntàries en B-Value, el programa que, durant 9 mesos, premia entitats socials per ajudar-les a desenvolupar els projectes des d’una visió estratègica i innovadora, o Leader Coach, una iniciativa de Fundació Exit que pretén orientar i motivar a joves en situació de vulnerabilitat social que provenen d’una experiència de fracàs escolar a través de tècniques de coaching i de mentoring. Durant dos mesos, 20 voluntaris i voluntàries de Banco Sabadell han format part d’aquest programa, treballant per parelles juntament amb joves de les províncies de Cadis i de Sevilla.

Calendari

Gener

Febrer

Març

Abril

Maig

Juny

Juliol

Agost

Setembre

Octubre

Desembre

• Seminari de formació en Arts
    i Educació a Sevilla
    (A Tempo Arts i Formació –
    Fundació La Ciutat Invisible)

• Biennal Ciutat i Ciència 2023 en col·laboració amb el Círculo de Bellas Artes (Madrid i Barcelona)
  • PUBLICA23: Trobades
    professionals de cultura
    (Fundación Contemporánea)
  • Fòrum Fonamental: Fòrum de Talent i Ocupació a la Universitat de Vigo
  • Festival Emergents – L’Auditori

• Hackathon Art i Impacte Social: iniciativa de la Fundació Banc Sabadell coordinada per U4IMPACT celebrada al Círculo
    de Bellas Artes
  • Inici 3a edició del programa
    Crescendo al Teatro Real
  • Inici 7a edició del programa B-Value

• Missió Hypatia I: tripulació
    femenina a la missió anàloga
    Mars Desert Research Station
    (EEUU)

• SumArte: espai de co-creació al Gran Teatre del Liceu amb entitats de l’àmbit musical amb les quals col·labora la Fundació Banc Sabadell
  • Diàleg “Imaginar un futur humanista” al MACBA (Barcelona) – Hay Festival

• Entrega V Premi de Disseny ANFACO – Fundació Banc Sabadell
  • Resolució Ajudes a la Investigació 2023
  • Basque Environment Ocean Week (Itsasmuseum Bilbao)
  • Tour del Talento (Girona) i Entrega de premis competició Cód¡Go! (Barcelona) – Fundació Princesa de Girona

• Acte d’entrega de XVIII Premi
    Fundació Banc Sabadell a la
    Investigació Biomèdica i VII Premi Fundació Banc Sabadell a les Ciències i l’Enginyeria
  • Estrena “(Òh!)pera. Microòperes
    de nova creació” Fundació del
    Gran Teatre del Liceu
  • XI Edició del Festival Bachcelona
  • Tancament programa d’Orientació de Fundación Exit (Madrid i Sevilla)

• Festival Schubertiada 2023
  • Festival Bal y Gay (Lugo)
  • Quincena Musical de San Sebastián
  • Encontro Artistes Novos,
    Ciudade da Cultura de Galicia

• Inici Programa de mentorització
    i gestió del talent universitari
    al CCTA de Banc Sabadell
    i la Universitat d’Alacant
  • Exposició i defensa oral dels
    projectes de la 3a edició del
    Programa Ralbar de la Universitat
    de León
  • Hay Festival Segovia 2023

• Acte d’entrega XXII Premi
    Fundació Banc Sabadell
    a la Investigació Econòmica
  • Hay Forum Sevilla 2023
  • Hackathon TalentUO de U4Impact
    a la Universitat d’Oviedo

• Acte d’entrega II Premi Fundació Banc Sabadell a la Sostenibilitat Marina
  • Inauguració World Press Photo 2023
  • Presentació resultats La Movida 2023: 50 propostes per transformar l’educació
    artística (KUBBO)
  • Seminari del cicle “Societats algorítmiques: Ètica i política en l’era de la intel·ligència artificial” al CCCB amb becats de la Fundació ELLIS Alacant
  • Diàlegs CIDOB-Fundació Banc Sabadell, presentació premiats 3a edició Programa Talent Global

• Demo-Day: esdeveniment final programa de lideratge social B-Value amb Fundació Ship2b
  • Entrega de Beques Parc Taulí
  • Entrega de Beques al Talent ESADE
Impacte 2023

Som una entitat compromesa amb la societat, les institucions, els projectes i les persones. Per aquesta raó, treballem en col·laboració, impulsant el talent jove, cocreant projectes i fomentant aliances, amb l’objectiu de promourcccbe un impacte positiu en la societat.

projectes amb entitats

• 5 propis
    • 161 En col·laboració

persones beneficiàries